Firebird miał i nadal ma jeden cel - najwyższa prędkość. Być najszybszym rowerem enduro dla zawodowców i dla każdego, kto ściga się w zawodach. Firebird to nie tylko enduro, jest on również świetnym i szybkim rowerem bikeparkowym. Mówiąc najprościej, został stworzony z wizją, aby być najszybszym zarówno na dzikich szlakach pustyni Moab jak i w Morzine. Firebird to bilet do świata prędkości.
Zdjęcie służy tylko celom poglądowym, specyfikacja roweru podana poniżej może różnić się od wersji zaprezentowanej na zdjęciu.
Specyfikacja:
Kolor
|
Silver Sunrise
|
Rozmiar
|
SM, MD, LG, XL
|
Rama
|
165mm travel, Pivot Carbon frame Firebird 29” Super Boost+
|
Widelec
|
Fox Performance 38 29", 44mm offset, GRIP - 170mm
|
Amortyzator tylny
|
Fox Factory Float X2
|
Korba
|
Race Face Ride 32t
|
Przerzutka tylna
|
Shimano XT M8100 SGS 12-Speed
|
Kaseta
|
Shimano SLX M7100 10-51t
|
Łańcuch
|
Shimano CN-M7100 12-Speed
|
Manetki
|
Shimano SLX M7100 ISPEC EV 12-Speed
|
Hamulce
|
Shimano SLX M7120 4-piston, Shimano SLX 6-bolt - 203mm
|
Obręcze
|
DT Swiss M1900 w/ 30mm - 29"; 28H; tubeless ready
|
Piasty
|
DT Swiss 370 hub 15x110 F/12x157 R; 28H straight pull
|
Szprychy
|
DT Swiss Competition, straight pull
|
Opony
|
F - Maxxis Assegai 29" x 2.5" WT, TR, 3C, EXO+, MAXXTERRA
R - Maxxis Assegai 29" x 2.5" WT, TR, 3C, EXO+, MAXXTERRA
|
Kierownica
|
Phoenix Race Low Rise Aluminum - 800mm, Phoenix Factory Lock-On
|
Mostek
|
Phoenix Team Enduro/Trail
|
Stery
|
Pivot Precision Sealed Cartridge
|
Siodło
|
Phoenix WTB Volt Race (Medium Width)
|
Sztyca
|
Fox Transfer Performance Elite 150mm (SM), 175mm (MD-LG), 200mm (XL)
|
Gwarancja na ramę: 10 lat
Gwarancja na osprzęt: 24 miesiące
Najważniejsze cechy:
Rama wykonana w technologii hollow-core z najwyższej jakości carbonu. Nowoczesna geometria odpowiada na wymagania dzisiejszych tras na zawodach EWS - jest stabilna, zwinna i dostosowana do każdego rozmiaru osobno, niezależnie od tego, czy mierzysz 152 cm, czy 205 cm. Rozmiar „S” to nie tylko skurczony wariant „XL”. Każdy rozmiar ma długość chainstay w zakresie od 43,1 cm dla rozmiaru S do 44,5 cm dla rozmiaru XL w pozycji „Low” systemu regulacji Flip Chip. Ilość materiału jest precyzyjnie dobrana dla każdego rozmiaru ramy. Wytrzymałość, sztywność, elastyczność ramy w rozmiarze S nie jest taka sama jak w przypadku ramy XL, gdzie założono działanie innych naprężeń dynamicznych. Do każdego rozmiaru ramy mieści się standardowej wielkości bidon.
Wspomniany Flip Chip to prosta obrotowa część w górnym sworzniu zawieszenia, która pozwala sprawnie i szybko dostosować geometrię do preferowanego stylu jazdy lub trasy. Przekręcenie układu Flip z „Wysokiego” na „Niski” zmniejsza wysokość mufy z 355,8 mm do 350 mm i prostuje rurę podsiodłową o 0,6°.
Zawieszenie DW-link o skoku 165mm w ramie Firebird jest gotowe na pracę zarówno z damperami sprężynowymi jak i powietrznymi, doskonale współpracuje z widelcem o skoku 170mm.
System DW-Link jest niezwykle czuły na wszelkie nierówności terenu, ale jednocześnie bardzo odporny na efekt bujania w trakcie pedałowania, dzięki czemu jest również niezwykle efektywny na podjazdach. Pomimo mocno zjazdowej charakterystyki zawieszenia DW-Link o skoku 165mm, Firebird wciąż ma na uwadze potrzebę dotarcia na szczyt wzniesienia i często wspina się lepiej nawet od rowerów o nieco mniejszym skoku.
Firebird jest kompatybilny z kołami 29”, 27,5” i Mullet. W ramie mieści się opona o szerokości 29"x2,6" lub 27,5"x2,8". Przyczynia się do tego również rozmiar tylnej osi w standardzie Super Boost Plus. To sprawia, że cała konstrukcja zawieszenia jest również bardzo sztywna. 29-calowe koło, skok 165 mm, prawidłowa długość wahacza, sztywność, właściwa linia łańcucha, miejsce na piętę ridera podczas pedałowania, a wszystko to w czystym designie.