Producenci
Promocje
Hamulec przód Hope Tech 3 X2 stalowy oplot Czerwony
Hamulec przód Hope Tech 3 X2 stalowy oplot Czerwony

539,00 zł

Cena regularna: 899,00 zł

szt.
Rower Cannondale Scalpel Carbon 4 Jungle Green
Rower Cannondale Scalpel Carbon 4 Jungle Green

13 999,00 zł

Cena regularna: 16 799,00 zł

Rower Cannondale Scalpel HT Carbon 4 Acid Red
Rower Cannondale Scalpel HT Carbon 4 Acid Red

10 250,00 zł

Cena regularna: 11 199,00 zł

Rower Cannondale Quick Disc 5 Matte Black
Rower Cannondale Quick Disc 5 Matte Black

2 849,00 zł

Cena regularna: 3 199,00 zł

Rower Cannondale Mavaro NEO 4 Midnight Blue
Rower Cannondale Mavaro NEO 4 Midnight Blue

15 999,00 zł

Cena regularna: 25 699,00 zł

Rower Cannondale Jekyll 29” Carbon 2 Graphite
Rower Cannondale Jekyll 29” Carbon 2 Graphite

16 500,00 zł

Cena regularna: 19 599,00 zł

Rower Cannondale Caad 13 Disc 105 Matte Black
Rower Cannondale Caad 13 Disc 105 Matte Black

8 500,00 zł

Cena regularna: 12 399,00 zł

Sprężyna rowerowa Rock Shox AM Spring do dampera MC RED 134 x 47,5–55, 450 lb
Sprężyna rowerowa Rock Shox AM Spring do dampera MC RED 134 x 47,5–55, 450 lb

125,00 zł

Cena regularna: 209,00 zł

szt.
Sprężyna rowerowa Rock Shox AM Spring do dampera MC RED 134 x 47,5–55, 500 lb
Sprężyna rowerowa Rock Shox AM Spring do dampera MC RED 134 x 47,5–55, 500 lb

125,00 zł

Cena regularna: 209,00 zł

szt.
Sprężyna rowerowa Rock Shox AM Spring do dampera RED 134 x 47,5–55, 400 lb
Sprężyna rowerowa Rock Shox AM Spring do dampera RED 134 x 47,5–55, 400 lb

125,00 zł

Cena regularna: 209,00 zł

szt.
Sprężyna rowerowa MRP 550+ progresywna do dampera
Sprężyna rowerowa MRP 550+ progresywna do dampera

389,00 zł

Cena regularna: 555,00 zł

szt.
Sprężyna rowerowa MRP 400+ progresywna do dampera
Sprężyna rowerowa MRP 400+ progresywna do dampera

389,00 zł

Cena regularna: 555,00 zł

szt.

Zrób prezent - kup Voucher Thirty Three Bicycle Studio

Ostatnio na area 33
Jak serwisować hamulce?

Nienaganny stan techniczny hamulców rowerowych to gwarancja komfortowej i bezpiecznej jazdy. Wszelkie uszczerbki w działaniu czy widoczne ślady użycia to nie jedyne symptomy sugerujące, że czas na serwis. W układ hamulcowy należy zaglądać regularnie, aby nie tracić poczucia pewności na trasie. Nie masz jeszcze wprawy w tej dziedzinie? Zastanawiasz się, jak regenerować hamulce w rowerze? A może potrzebujesz dodatkowej pomocy profesjonalistów? Za moment rozwiejemy wszelkie wątpliwości!

Jak dobrać hamulce marki Hope do swojego roweru?

Za bezpieczeństwo podczas jazdy na rowerze odpowiedzialnych jest wiele elementów. Hamulce są tymi najważniejszymi. Wybór odpowiedniej opcji, poprzedzony dobrą znajomością sprzętu oraz swoich możliwości, dotyczy wszystkich rowerzystów — zarówno amatorów, jak i profesjonalistów. W sprzedaży dostępne są różne rozwiązania, na które warto zwrócić uwagę. Dziś przyjrzymy się hamulcom Hope, marki obecnej na rynku już od 25 lat. Który mechanizm okaże się odpowiedni dla dyscypliny Enduro, a który spełni swoje zadanie w kolarstwie szosowym?

Prawidłowy dobór roweru

Wchodzimy do sklepu rowerowego i… zaczynamy się nieco bezradnie rozglądać. Mnogość typów rowerów, rozmiarów, zastosowań może przyprawić o ból głowy. Jak zatem wybrać ten jedyny, najlepszy, aby podczas późniejszego użytkowania, nie żałować wyboru?

Odpowiedź na pytanie: „Jaki rower jest dla nas idealny?” jest banalna w swojej prostocie: „Odpowiedni do naszych potrzeb i mieszczący się w założonym budżecie.”. Zbyt banalne? Owszem, a cały problem tkwi w pierwszej części tej odpowiedzi. No bo co to znaczy „odpowiedni”? Spróbujemy na to odpowiedzieć. I może nie damy jednoznacznej odpowiedzi dla każdego, ale może pomożemy rozwiać nieco wątpliwości.

 

Jaki typ roweru wybrać?

Zanim zdecydujemy się na zakup roweru musimy precyzyjnie określić, do czego rower ma nam służyć. W tym bowiem przypadku zazwyczaj sprawdza się zasada, że coś co jest do wszystkiego, okazuje się do niczego. Trudno bowiem spodziewać się, ze rowerem, którym chcemy jeździć po górach równie dobrze będzie się woziło zakupy ze sklepu, a rowerem szosowym zdecydowanie nie zboczymy z utwardzonych dróg.

Obecnie oferta producentów rowerów jest przebogata i w zasadzie u każdego z nich znajdziemy typ roweru odpowiadający naszym potrzebom. Chcesz jeździć głównie po mieście lub rekreacyjnie? Wybierz rower miejski. Twoim marzeniem jest nabijanie kilometrów po asfalcie? Zdecyduj się na „szosę”. Uwielbiasz jeździć w górskim terenie, a jeszcze bardziej zjeżdżać po leśnych ścieżkach? Rozejrzyj się za odpowiednim rowerem MTB - hardtailem lub fullem.

No dobrze, gdyby życie było takie proste… A co jeśli zazwyczaj jeżdżę rowerem do pracy, ale od czasu do czasu marzy mi się wyjazd w góry? Co jeśli większość dystansu pokonuję na asfalcie, ale od czasu do czasu lubię zjechać na leśną ścieżkę?

Producenci pomyśleli i o tym. W ich ofertach pojawia się coraz więcej rowerów uniwersalnych lub hybryd łączących cechy dwu lub więcej typów rowerów. Trekkingiem nie będziemy mieli problemów z poruszaniem się w lekkim terenie, ale równie bezproblemowo będziemy poruszać się po mieście. „Gravelem” pojeździmy po szosie, ale nie straszne mu też leśne dukty.

W dzisiejszych czasach z pewnością każdy znajdzie swój typ roweru. Z pewnością możemy też liczyć na pomoc sprzedawców. Wystarczy, abyśmy dość jasno sprecyzowali nasze potrzeby.

 

Jak dobrać rozmiar?

Kluczowy w doborze roweru jest rozmiar. Za duży lub za mały jednoślad to męka podczas jazdy i często powód, dla którego porzucamy przygodę z rowerem. Źle dobrany rozmiar ramy nie pozwoli nam na dopasowanie pozycji, a to oznaczać może nie tylko dyskomfort, ale w niektórych przypadkach nawet kłopoty ze zdrowiem.

Możemy wstępnie wyznaczyć nasz rozmiar mierząc wewnętrzną długość nogi i mnożąc wynik w centymetrach przez współczynnik:

  • 0,226 dla rowerów MTB (otrzymamy przybliżony rozmiar w calach)

lub

  • 0,665 dla rowerów szosowych (otrzymamy rozmiar w cm).

Przykładowo osoba o wewnętrznej długości nogi 83 cm powinna szukać roweru górskiego w rozmiarze 18 cali, a roweru szosowego w rozmiarze 55 cm.

Choć w ten sposób można wstępnie określić wielkość ramy, jaka będzie dla nas dobra, nic nie zastąpi przymierzenia się do roweru. A to dlatego, że nawet przy tym samym rozmiarze rowery mogą różnić się miedzy sobą geometrią, czy konstrukcją. Zatem, gdy wiemy już mniej więcej jaka wielkość roweru nam pasuje, pojedźmy do sklepu, by przekonać się, czy rzeczywiście ten rozmiar jest dla nas optymalny.

 

Jaki budżet przeznaczyć?

I znowu pytanie, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Kierujmy się zatem rozsądkiem i… wybierzmy najlepszy rower na jaki nas stać. Z jednej strony czasem warto dołożyć parę groszy i zdecydować się na model droższy, bo może okazać się, że za relatywnie niewielką dopłatą dostajemy jednoślad z dużo lepszym osprzętem. Sprawdza się to zwłaszcza w przypadku amortyzatorów czy hamulców.

Z drugiej strony, nie warto kupować droższego roweru, jeśli nie będziemy w pełni korzystać z jego możliwości. Napęd używany w wyścigach nie przyda nam się w mieście, a przewagę karbonowej ramy nie zawsze dostrzeżemy w amatorskich zawodach.

 

Rzeczy, które musimy wziąć pod uwagę przy wyborze roweru jest oczywiście znacznie więcej. Chociażby to, jak nasz jednoślad doposażyć (np. w lampki, bagażnik, błotniki, sakwy, itp.), jak zabezpieczyć go przed niepożądaną zmianą właściciela, czy chociażby jakie będą koszty przyszłego serwisu. W rozstrzygnięciu wszystkich tych kwestii nie jesteśmy sami. Doświadczony pracownik sklepu z pewnością pomoże nam w dokonaniu właściwego wyboru.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl