Zawieszenia ExtremeRacingShox do rowerów górskich są jednymi z najlepszych na rynku, cenione przez światowych sportowców i zespoły. EXT R&D rozwijał swoje zawieszenie żeby: stworzyć amortyzator oraz damper MTB najbardziej zaawansowany technologicznie, zapewnić najlepsze osiągi zwracając uwagę na dynamiczną geometrię roweru oraz potrzeby rowerzysty.
Specyfikacja:
- HS3, hybrydowa sprężyna powietrzno-zwojowa: z dwoma regulowanymi pozytywnymi komorami i jedną negatywną o dużej objętości oraz zwojową zapewniającą ultra czułość;
- Nowa konstrukcja korony, wykonana z AL 7050 T6, znacznie zwiększająca sztywność;
- Tłumik olejowy o dużej objętości z tłokiem Ø22 mm, z odrębnym obwodem oleju kompresji dobicia i powrotu;
- Unikalny system zaworów kompresji HDRV z tłokiem Ø24 mm;
- Zbiornik IFP o średnicy tłoka Ø24 mm;
- Gniazda koła kompatybilne również z end capami Torque Cap;
- Nowy materiał tulei ślizgowych zaczerpnięty z technologii WRC o bardzo niskim tarciu;
- Pływająca prowadnica tłoka komory powietrznej i tłumika, tłoki pokryte chromem, to wszystko sprawia, że zbędne tarcie jest totalnie zminimalizowane;
- ZEWNĘTRZNE REGULACJE: regulacja szybkiej i wolnej kompresji, szybkości powrotu;
- SKOK: 170mm;
- OFFSET: 29″ 44 mm;
- WAGA: 2280g (29″ 170mm skoku z niedociętą rurą sterową i osią koła).
Najważniejsze cechy:
- W widelcu ERA zastosowano hybrydową sprężynę pneumatyczną HS3. Dwie dodatnie komory powietrzne współpracują z jedną, samoczynnie aktywującą się komorą negatywną o dużej objętości. W połączeniu z tłumikiem o dużej objętości, system ten oferuje niesamowite możliwości strojenia i wyznacza nowy poziom przednich amortyzatorów rowerowych.
- HS3 koncentruje się wokół pracy połowie skoku w okolicach dynamicznej pozycji sagu, oferując jednocześnie niesamowitą czułość i ochronę przed dobiciami.
- Uzupełnieniem sprężyny pneumatycznej jest sprężyna zwojowa, która zapewnia płynny ruch oraz bardzo dużą czułość, oferując najlepszą możliwą przyczepność przedniej opony.
- Amortyzator posiada nową, chronioną patentem konstrukcję korony, która zwiększa sztywność we wszystkich kierunkach i zapewnia większą precyzję jazdy.
- Dzięki dziedzictwu zdobytemu w sportach motorowych, EXT stworzyło nowy materiał tulei ślizgowych. W połączeniu z dedykowanym olejem EXT gwarantuje zerowe tarcie statyczne oraz bardzo niskie tarcie przy dużych przeciążeniach bocznych.
- ERA posiada innowacyjną pływającą prowadnice tłoka w tłumiku. W połączeniu z ultra śliską powłoką tłoka zmniejsza tarcie do najniższego możliwego poziomu.
- Tłumik EXT o dużej pojemności wykorzystuje tłok o dużym przepływie do osiągania maksymalnej kontroli nad rowerem. ERA zwiększa wydajności twojego roweru i twojej jazdy. Podobnie jak wszystkie produkty EXT, ERA oferuje w pełni regulowany widelec z użytecznym zakresem tłumienia dla każdego rowerzysty i stylu jazdy.
- Nowa konstrukcja zaworu Bump (HDRV – High Dynamic Response Valve). Składa się z 2 różnych zestawów shimów dla średnich i dużych prędkości oraz pływającego tłoka wraz z wykonanym na zamówienie łożyskiem oporowym. Dzięki nim udało się zmaksymalizować szybkość reakcji na zmieniający się teren i jakość pracy amortyzatora. Amortyzator ERA to bezkompromisowe rozwiązanie, które zapewnia maksymalne osiągi i lepszą kontrolę jazdy.